Поширенні питання


1. Що таке електронний цифровий підпис (ЕЦП)?
Відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис"
Електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.

2. Що дає використання ЕЦП?
Використання ЕЦП забезпечує:
  • захист від підробки Вашого підпису і підписаних електронних документах;
  • створення юридично правомочних електронних документів, при цьому значно скорочується час оформлення та обміну електронними документами;
  • спрощення процедури підготовки, доставки, обліку та зберігання електронних документів;
  • побудову захищеної корпоративної системи управління контентом та захищеної системи електронного документообігу тощо.

3. Скільки часу потребує процедура накладення ЕЦП на документ?
Процедура накладення ЕЦП на документ займає долі секунди в залежності від варіанту зберігання особистого ключа клієнтом.

4. Який термін дії сертифікату ключа?
Термін дії сертифікату складає до 2-х років та визначається умовами договору, що укладається між клієнтом та ЦСК. Завчасно, до закінчення терміну сертифіката Ви можете отримати новий сертифікат відкритого ключа.
Сертифікат діятиме протягом наступного періоду і так далі до тих пір, поки Ви будете користуватися послугами ЦСК.

5. Чи потрібно засекречувати відкритий ключ (сертифікат відкритого ключа)?
Відкритий ключ тому і називається відкритим, що його не лише не потрібно засекречувати, а й навпаки, його вільне поширення якраз і є основою для роботи системи ЕЦП. Будь-яка людина, яка хоче переконатися в достовірності Вашого ЕЦП, має скористатися – Вашим відкритим ключем. Ваш відкритий ключ міститься у файлі сертифікату відкритого ключа та захищається від підробки за допомогою накладеного на нього ЕЦП ЦСК.

6. Чи може одна людина мати декілька особистих ключів?
Законодавством не передбачено обмежень на кількість особистих ключів, які можуть бути сформовані на одну людину. Проте, виняток з вищесказаного становлять співробітники організацій державної форми власності, які не можуть мати одночасно декілька ключів (Постанова КМУ від 28 жовтня 2004 р. № 1452).

7. Чи рівнозначний електронний цифровий підпис рукописному підпису?
Так, якщо ЕЦП придбаний, зокрема у нашому АЦСК.
Відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис"
Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у випадку, якщо:
  • електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифікату ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;
  • під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
  • особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному в сертифікаті.


Електронний підпис не може бути визнаний недійсним лише через те, що він має електронну форму або не ґрунтується на посиленому сертифікаті ключа.

8. Чи можна підробити ЕЦП?
Ні, при правильному зберіганні особистого ключа його власником.
Виконуйте рекомендації по зберіганню та використанню особистого ключа, що містяться в документації, і Ви будете захищені від підробки Вашого ЕЦП.

9. Чи можна непомітно підробити текст електронного документа, підписаного ЕЦП?
Це неможливо.
Будь-яка зміна, несанкціоновано внесена до тексту документа, буде миттєво виявлена, оскільки перевірка ЕЦП покаже, що документ змінений з моменту підписання.

10. Документи на паперових носіях з підписом і печаткою можна зберігати, а чи можна зберігати електронний документ, підписаний ЕЦП?
Звичайно, і це набагато зручніше. Для електронних документів не потрібні шафи, папки-накопичувачі та дироколи. Вам не доведеться витрачати дорогоцінний час свого робочого часу на перегортання швидкозшивачів у пошуках документа, що загубився, і дихати паперовим пилом архівів.
Архів, який в паперовому вигляді зайняв би декілька стелажів, в електронному вигляді уміщається на маленькому диску, який, за бажанням, можна заховати в сейф, що не згорає, помістити в депозитарій банку, скопіювати для надійності, зашифрувати та зробити з ним ще безліч операцій, що дозволяють вберегти Вашу інформацію від випадковостей і злого наміру. Просканувати такий архів і знайти в нім будь-який потрібний документ – справа декількох секунд. І при цьому, звичайно ж, разом з документом в архіві збережеться й ЕЦП, який навіть через десятки років зможе підтвердити Вам і кому завгодно його достовірність. Втім, ніщо не заважає Вам роздрукувати будь-який документ, завірений ЕЦП, і користуватися ним як звичайним паперовим документом.

11. Чи можуть підприємства використовувати ЕЦП при документообігу зі своїми структурними підрозділами (філіями) та зі своїми дилерами?
Безумовно, можуть. Для цього немає ні технічних, ні юридичних перешкод. Все, що для цього потрібне – це подати до ЦСК необхідну кількість клієнтських комплектів документів і отримати стільки ключів ЕЦП, скільки потрібно для організації електронного документообігу.

12. Що робити, якщо співробітник, на якого були оформлені електронні ключі, звільнився з підприємства і чи може він за бажання продовжувати підписувати документи від імені підприємства?
Керівник підприємства або сам користувач електронних ключів повинен негайно повідомити в ЦСК про анулювання відповідного сертифікату. ЦСК після отримання такого повідомлення включає сертифікат в спеціальний файл, який називається "Список відкликаних сертифікатів". З цієї миті ЕЦП співробітника із застосуванням такого особистого ключа вважатиметься недійсною.